Dødsfald i køresporten

På siden "Hestearrangementer oplevet af Jørgen Konge" står

Dødsfald

Torben Monk er død.

Torben Monk, var en af Dansk Køre Selskabs grå eminencer, en person man især de sidste år ikke lagde mærke til, men som alligevel var der og udfyldte en plads, om end lidt usynlig, for de fleste. Men sad tit på sidelinjen med gode venner til alle disciplinerne og fulgte slagets gang både her hjemme og i udlandet.
For os der har været med i mange år, da viste vi godt, hvem han var, hvad han stod for og hvad han kunne udrette. For snart mange år siden, var det en kusk med store oldenborg agtige heste for. Var blandt andet med til den opvisning som DKF lavede til H.K.H. Prinsesse Benediktes 60 år fødselsdag på Christiansborg Ridebane i 2004. Før det har han fortalt var det hestekræfterne i bilen der var fascinerende, orienteringskørsel, med en codriver. Og bilen Toyota’en, MONK’s automobiler, det var Torben Monks, og de var i mange år sponsor og reklametegner både for Dansk Køre Selskabs arrangementer men også i Dansk Køre Forbund medlemsblad KØRESPORTEN, hvilket vi kunne takke Torben for. Organisatorisk var han i årrække medlem af Dansk Køre Selskabs bestyrelse og Concordia Fonden. Til de store internationale stævner på Dorthealyst sad hen tit i præsidiet eller arrangementsledelsen.

Billedetekst.
Torben Monk første fra højre, sammen med gode venner til køresports begivenhed, sådan som de flest nok husker ham fra de sidste år.

Æret være hans minde.

Torben Monk dødsfald