Banebygger uddannelse forhindringskørsel

Banebyggerkursus forhindringsbaner (keglebaner) 24.01.18

I weekenden den 14. – 15. april 2018 arrangerer Køreudvalget i samarbejde med Vendsyssel Køreforening et banebyggerkursus med fokus på forhindringsbaner (keglebaner). Kurset henvender sig til alle, der bygger/skal bygge forhindringsbaner (keglebaner) både til TopCup, klubstævner og landsstævner samt Derbybaner. Samtidig henvender kurset sig til dommerkandidater, der ønsker at blive uddannet som allround-dommere, da det er et krav i uddannelsen.
Instruktør: Kim Andreasen, der er international banebygger
Kurset afholdes på Vendsyssel Køre Center (VKC), Holtegård, Vester Hassingvej 39, 9330 Dronninglund
Overnatning: Egen campingvogn – kan tilsluttes strøm, eller der er mulighed for at leje et værelse på B&B på Holtegård (afbestil morgenmaden søndag). Enkeltværelse koster 330 kr/nat, dobbeltværelse 500 kr/nat og 3-sengs-værelse 650 kr/nat. Henvendelse til Lone Bak mobil: 2027 2196, mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. . Bor du i nærheden, kan du også køre hjem og sove.
Lørdag den 14.april:
Vi mødes kl. 10.30 til kaffe/the og morgenmad. Herefter gennemgår Kim det ny FEI reglements afsnit om forhindringskørsel, med vægt på forhindringstyper, afstande og opbygning af en bane, hvor der skal tages hensyn til de forskellige spandtyper.
Efter frokost bliver I delt i mindre hold, som hver især skal bygge en forhindringsbane under vejledning af Kim. Herefter vil et antal kuske med forskellige spandtyper køre banerne, som efterfølgende kan justeres og køres igen.
Fælles middag kl.ca. 1800 i klublokalet med evaluering af dagens forhindringsbaner
Søndag den 15. april:
Fælles morgenmad kl 0800. Nyt oplæg fra Kim til formiddagens baner, som holdene herefter bygger, hvorefter de bliver kørt af nogle kuske.
Fælles frokost kl ca 1200 med evaluering af formiddagens forhindringsbaner. Nyt oplæg fra Kim til eftermiddagens baner, som herefter skal bygges og nogle kuske kører dem. Banerne tages ned.
Eftermiddagskaffe med kage og evaluering af eftermiddagens forhindringsbaner.
Kurset forventes afsluttet kl. ca. 1700.
Medbring FEI reglementet på dansk, 11. udgave, gældende fra 1. januar 2014, med ændringer gældende fra 1. januar 2018.
Kapitel 13 Forhindringskørsel Artikel 970 – 974 ( s 62 - 66) og Anneks 4, 5, 6 og 7 (s. 86 – 96). I finder det på DKF’s hjemmeside www.koereforbund.dk under Køresport, Konkurrencekørsel, Reglementer mv.
VK sørger for forplejningen.
Deltagergebyr: mellem 500 – 1000 kr pro.p, som fastsættes, når vi kender antallet af deltagere. Det betales på dagen til Kim.
Tilmelding senest lørdag den 1. april til Arnild Arp-Hansen, mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med oplysning om navn, adresse, tlf, mail, køreselskab/køreforening, En uge før kursus start vil I modtage en deltagerliste med disse oplysninger på, så I har mulighed for at lave noget fælles transport.

pdfTil udskrivning i pdf format.